Startende directeuren

Als startende directeur in het primair onderwijs je eigen weg vinden valt niet altijd mee.

Locatiedirecteur is een fantastische, veelzijdige baan. Je hebt contact met kinderen, ouders, leerkrachten, ambtenaren, buren etc. Je werkzaamheden variëren enorm. Tussen alle bedrijvigheid door vraagt je bestuurder je ook nog verantwoording over de behaalde resultaten op de strategische doelen van de hele organisatie. Af en toe vraag je je misschien ook af of je met de goeie dingen bezig bent en wat het effect is op de langere termijn.

Doe je de goeie dingen en doe je ze op de juiste manier?

Inhoud
Wij bieden een op maat traject van intervisie bijeenkomsten waarin we het leren van en met elkaar voorop stellen en ingaan op persoonlijke leer- en praktijkvragen. We maken gebruik van verschillende theorieën en modellen op het gebied van effectief leiderschap. De theorie verwerken we direct in de praktijk toepasbare coöperatieve werkvormen, rollenspellen, creatieve opdrachten, vergadertechnieken en projectmanagement.

Het resultaat van dit traject is inzicht in je eigen unieke leiderschapsstijl en de wijze waarop je die effectief kunt inzetten in de dynamiek met de verschillende stakeholders in je omgeving.

Samenstelling
De leergroep bestaat uit een groep van ongeveer 7 startende directeuren uit verschillende schoolverenigingen. Deze leergroep biedt je alle kansen om in een vrije setting te leren, te experimenteren en te groeien in je rol.

Tijdsinvestering
De start bestaat uit een individueel intakegesprek. Daarin krijg je zicht op je persoonlijke drijfveren en inventariseren we je eerste leer- en praktijkvragen.
De leergroep komt in 5 dagdelen samen. Daarnaast voer je voorbereidende opdrachten uit.
De totale studiebelasting is 30 uur.
Tijdens het traject word je begeleid door de trainers van tallentaa. In overleg is intervisie of collegiale consultatie mogelijk.